luni, 14 mai 2012

Tortulet cu fineti si budinca

Ingrediente blat:
- 6 oua;
- o cana de zahar (200 gr);
- o cana faina (200 gr);
- 1 plic praf de copt;
- esenta de vanilie.

Mod de preparare:

Se bat galbenusurile cu zaharul circa 10 minute, pana incepe sa se topeasca zaharul si galbenusurile incep sa se albeasca, dupa care se adauga faina si praful de copt stins cu otet, esenta de vanilie si la urma se adauga albusurile batute spuma. Compozitia astfel obtinuta se toarna intr-o tava (cu diametru de 27 cm) unsa cu margarina si tapetata cu faina. Se da la cuptor, pt. circa 30 de minute, la 170 de grade. 

Compozitia de galbenus si cea de albus care vin amestecate..........

Cam asa arata inainte sa-l bag la cuptor......
 Din pacate nu i-am mai facut pozedupa ce l-am scos de la cuptor :(
Acesta este un blat pe care il folosesc foarte des, chiar si la unele prajituri, iar daca vreti puteti sa puneti si 2 linguri de cacao (impreuna cu faina si praful de copt), daca vreti sa fie blatul de alta culoare.
Cand este gata se scoate de la cuptor si se lasa la racit.Dupa ce s-a racit setaie blatul in 3  si se insiropeaza cu un sirop facut din 200 gr.de apa,2-3 linguri de zahar si putina esenta de vanilie, sau puteti folosi  zeama de la compot de fructe(eu am folosit zeama de la compotul de ananas) sau chiar suc.


Ingrediente umplutura:
Pentru primul strat am folosit 300 gr.fineti sau crema de ciocolata , pe care am topit-o putin la microunde (vreo 30-40 secunde) pentru a o putea intinde.Peste crema de ciocolata am pus un strat de ananas,taiat feliute.
Pentru cel de-al doilea strat am folosit un plic de pudding de vanilie de la Dr.Oetker pe care l-am preparat conform instructiunilor de pe ambalaj, la care am mai adaugat, dupa ce am luat-o de pe foc, 75 gr.de margarina.Am lasat-o putin la racit (nu am lasat sa se raceasca de tot, dar nici sa nu fie prea calda), cat sa o pot intinde dupa aceea peste a doua parte din blat.Peste acest strat am pus feliute de banana.La final am pus si a treia parte din blat si am acoperit-o cu frisca. Aceasta am facut-o din 300 gr.smantana,100 gr.zahar si putina esenta de vanilie. Dupa cum vedeti frisca nu mi-a iesit prea stralucita, deoarece calitatea smantanei nu a fost foarte buna, adica a fost mai subtire si nu mi-a iesit asa pufoasa, pare ca este o glazura. Am decorat cu felii de ananas si kiwi.




Si cam asa arata o feliuta din el......

V-a placut? E foarte bun:)




2 comentarii: