marți, 15 mai 2012

Tort alba ca zapada

Ingrediente foi:                                                                        
- 3 oua;                                                                                      
- 100 gr zahar pudra (se poate folosi si zahar normal);                 
- 6 linguri ulei;                                                                             
- 3 linguri lapte;                                                                           
- 1 plic praf de copt;                                                                   
- 1 varf de cutit sare;
- 500 gr faina.
Ingrediente crema:
- 500 ml lapte;
- 250 gr margarina;
- 275 gr zahar;
- 2 linguri cu varf de faina;
- 1 lamaie.
Mod de preparare foi:
Intr-un bol se amesteca,cu mixerul, laptele, ouale si zaharul, apoi se adauga si uleiul. Se pune faina, pentru inceput 400 g, impreuna cu praful de copt si putina sare si se framanta cu mana. Daca inca se lipeste de maini se tot adauga faina pana incepe sa se ia de pe maini.Se imparte coca rezultata in 4 parti egale, din care rezulta 4 foi care se coc pe rand intr-o tava de diametru 27 cm. Se tapeteaza masa cu faina si se intinde foaia cu facaletul. Se unge tava (eu am o tava cu fundul detasabil, si folosesc doar fundul tavii si merge copt pe el, daca nu aveti o astfel de tava, coaceti foile pe dosul unei tavi) margarina sau ulei si tapetati cu faina. Coaceti foile una cate una in cuptorul preincalzit la 170°C. O foaie se coace cam in 7-10 minute, dar este mai bine ca dupa 5 minute sa o verificati pentru ca se arde foarte usor. Foaia este gata atunci cand devine aurie.
Mod de preparare crema:
Se pun lan fier 400 ml de lapte impreuna cu zaharul.Intr-un alt vas se amesteca restul de lapte cu cele 2 linguri de faina si se pun peste celalalt lapte cand acesta incepe sa fiarba si se mesteca continuu pentru a nu se face cocolase.Cand compozitia incepe sa se ingroase se da de pe foc si se amesteca cu margarina.Se lasa la racit. Dupa ce se raceste se adauga zeama si coaja rasa de la o lamaie. Impartiti crema in 3 parti egale.
Ansamblare:
Pe un platou sau o tava de marimea foilor, sau putin mai mare se aseaza o foaie dupa care crema si iar foaie si crema pana se termina crema si foile, deasupra ramanand foaie.
Pentru a orna tortul am folosit un plic de tort gel pe care l-am preparat conform instructiunilor de pe ambalaj, doar ca in loc de apa sau compot am folosit lapte pentru a-mi iesi alb.Pe margini am folosit frisca (facuta din praf de frisca) si deasupra, peste tot, am presurat nuca de cocos.
 
 
 
Pe farfurie am ornat cu felii de ananas si mandarine....puteti orna dupa preferintele voastre sau cu ce aveti:)
 
Yammy yammy....bun bun:)


2 comentarii:

  1. yammy arata bine,o sa fac si eu am o cutie de la dr oetker cu crema pt alba ca zapada e reteta ideala pentru a o folosi:)

    RăspundețiȘtergere
  2. mai folosesc si eu creme de la dr.oetker...aproape gata facute atunci cand nu am chef sa fac:D

    RăspundețiȘtergere