miercuri, 28 martie 2012

Prajiturica mea preferata

Buna,

In prima mea postare o sa va indulcesc putin cu reteta prajiturii mele preferata, si anume... Ecler.
Aceasta reteta mi se pare foarte usor de facut si daca stau bine si ma gandesc este si prima reteta pe care am incercat sa o fac, undeva pe la 14 ani si mi-a iesit din prima.Imi plac la nebunie eclerere si nu m-as abtine de la ele orice ar fi...
Iar acuma sa trecem la procedeul de preparare a acestor minunatii dulci.

Aveti nevoie de:
Pentru aluat: - 8 oua;

                   - 2 cani de apa;
                   - o cana ulei;
                   - 2 cani de faina;
                   - putina sare.
Se pun la fiert cele 2 cani de apa si cea de ulei, iar cand incepe sa fiarba se adauga faina in ploaie, mestecand continuu pana devine o pasta consistenta. Se lasa la racit, dupa care se adauga cele 8 oua,amestecand, pe rand, fiecare ou cu mana. Se pun in tava sub forma de bastonase si se dau la copt pana cresc si se rumenesc deasupra. In timpul coacerii nu se deschide usa cuptorului pentru a nu se lasa. Se scot de la cuptor si dupa ce s-au racit se taie pe lateral pentru a putea fi introdusa crema.
Pentru crema: - 1 litru lapte;
                      - 6-7 linguri de zahar;
                      - 14 linguri rase de faina;
                      - un pachet margarina.
Se pun la fiert 3 sferturi din lapte impreuna cu zaharul. Separat se amesteca laptele ramas cu cele 14 linguri de faina si se adauga peste celalalt lapte cand fierbe, amestecand continuu pana devine mai groasa si se ia de pe foc si se adauga pachetul de margarina.
Deasupra se pot orna cu o glazura, care se prepara astfel: se pun intr-o cratita 2 linguri cacao, 2 linguri apa, 4 linguri zahar, o lingura margarina, se pun pe foc amestecand continuu pana capata o consistenta cremoasa.Se ia de pe foc si cat inca este calda se orneaza eclerere dupa cum doriti.



Cam asa arata ele la final:D



Sper ca v-au placut eclerele mele si poate le incercati si voi!
Pofta buna!Pupicei:*

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu